İnternet haberciliği basının üvey evladı değildir !
Elazığ’daki siyasi partilerin yaklaşan 31 Mart 2024 yerel seçimleri kapsamında yaptığı propaganda planlamasındaki ayırımcılık, internet haberciliğine basının üvey evladı muamelesi yapılması büyük tepki topluyor…
31 Mart yerel seçimleri için geri sayım sürerken Elazığ’da siyasi partilerin medya ziyaretlerinde ve propaganda planlamasında ayrımcılık yapmaları büyük tepki topladı. Siyasi parti yetkilileri seçim propagandası kapsamında bazı medya kuruluşlarına ziyaretler gerçekleştirirken, internet haber sitelerini görmezden geliyor. Elazığ’da ki siyasi partilerin bu tutumu, ‘Siyasetin ehil ve liyakatli kişilerin elinde olmadığı’ gerçeğini ortaya koyuyor.
İNTERNET MEDYASI TEPKİLİ
Siyasi partilerin adayları sahaya inerek seçim çalışmalarına başladı. Bu kapsamda, siyasi partiler hem adaylarının saha çalışmalarını hem de projelerini kamuoyuna tanıtma amacıyla özellikle televizyon ve gazetelerle görüşmeler yaparak, anlaşmalar gerçekleştiriyor.
Elbette ki televizyonlarımız ve yazılı basın kuruluşlarımız şehrimizin medyadaki gücü ve sesidir. Ancak bunun yanında siyasi partiler, geniş okuyucu kitlesine sahip olan internet haber sitelerini yok sayıyor ve görmezden geliyor. Siyasi partilerin bu anlamsız politikası ilimizdeki internet haberciliği camiasının büyük tepkisini topluyor.
ELAZIĞ’DA Kİ SİYASİ PARTİLER GERÇEĞİ GÖRMELİ!
Mevcut süreçte, seçim kampanya dönemini sorunsuz ve herkesi kucaklayacak bir yöntem ve metotla tamamlama anlayışından uzak olan siyasi partilerin propaganda ve tanıtım programlarını gözden geçirmeleri, yeni bir medya planlaması ile bu süreci başarıyla tamamlamaları bekleniyor.
Bu açıdan seçim propaganda dönemlerinde internet haber sitelerini devre dışı bırakmak ve etkisiz görmek yerine bu mecranın gücünün farkına varmak ve temaslarını buna göre şekillendirmek siyasi partilerin ve adayların lehine olacak.
GENEL MERKEZLER SÜRECİ YAKINDAN TAKİP ETMELİ
Seçimlerin başarıyla sonuçlanmasını hedefleyen siyasi partileri genel merkezlerinin yereldeki yönetimlerinin çalışmalarını yakından izleyip, yapılan yanlışları düzeltmeleri bekleniyor.
Bu açıdan seçimlerin vazgeçilmezi olan tanıtım ve medya sürecinin nasıl ve hangi metotla yürütülmesi gerektiğini bilmeyen parti yöneticilerine gerekli ikazları yapmaları, işleyişle ilgili gerçekçi yöntemleri göstermeleri talep ediliyor.
Seçim yarışına katılan siyasi partilerin bir kişinin yapacağı hatayla başarısız bir sonuç alınmasına müsaade edilmemesi isteniyor.